Gry


[GryMMO]


World of Warcraft

[blok]World of Warcraft to kolejna, najnowsza część gry firmy Blizzards. Jest to gra online role- play, akcja toczy się tak jak w dawniejszych częściach w świecie Azeroth. Po wielu bitwach, które zniszczyły ten świat, czas na pokój i odbudowę szkód, w grze nie budujemy swojej armii lecz poruszamy się jednym bohaterem. Rozgrywkę rozpoczynamy w mieście, będziemy tam mogli oczywiście powrócić i rozkręcić handel, możemy tworzyć własne przedmioty, a potem dokonywać transakcji. Bardzo wielkim plusem jest to, że możemy wybudować własny dom.

Mamy do wyboru osiem ras, każda z nich ma inne zdolności i może osiągać inne klasy. Teraz krótko scharakteryzuje każdą z nich. Jeszcze przypomnę, że gdy wybieramy bohatera, wybieramy też jego klasę. Jest ich dziewięć: szaman, warlock, wojownik, łotrzyk, kapłan, paladyn, mag, łowca i druid. Przypominam jednak, że nie wszystkie profesje są przeznaczone dla każdej rasy.


Orkowie- mogą osiągać klasy takie jak: łotrzyk, szaman, warlock, wojownik.
W poprzednich częściach Warcrafta Orki były przedstawiane jako rządne bitwy, krwiożercze bestie, a to wszystko zawdzięczały Płonącemu Legionowi, który omamił zielonoskórych i począł ich wykorzystywać do zniszczenia świata. Dzięki mądremu i wiernemu honorowi wodzowi Thrallowi zrozumieli oni jak wielki błąd popełnili. W World of Warcraft są raczej rasą mniej myślącą o bitwach bardziej interesuje ich odbudowa dawnych tradycji.
Grę rozpoczynają z miasta: Durotar.


Taureni- mogą osiągać klasy takie jak: druid, łowca, szaman, wojownik.
Ze względu na swój wygląd te stworzenia są uznawane za okrutne bestie, Jednak do walki musi zmusić ich tylko prawdziwy powód, a nie byle pretekst. Ich największymi przyjaciółmi są Orkowie, których poznali, aby wspólnie walczyć z potęgą Legionu. Nie cierpią Centaurów, to ich najwięksi wrogowie od lat. Podobnie jak Orkowie głównie myślą o umocnieniu swojej rasy i jej zwyczaji.
Grę rozpoczynają z miasta: Mulgore


Trolle- mogą osiągać takie klasy jak: łowca, mag, kapłan, łotrzyk, szaman, wojownik.
W grze ukształtowały się nam dwa plemienia Trolli. Jedno mniej przyjazne, bestialskie, pełne nienawiści i zła. My na szczęście, lub nie, mamy możliwość gry tym lepszym szczepem, który został wygnany z wysp na których niegdyś żyli. Sprzymierzyli się oni z Orkami pod dowództwem Thralla, on uratował ich od wyginięcia. W podzięce za to ofiarowały mu swą pomoc i odtąd stały się wierne Hordzie. Połączone rasy osiadły w Durotar i tam stworzyły swoje państwo.
Grę rozpoczynają z miasta: Durotar


Nieumarli- mogą osiągać takie klasy jak: mag, kapłan, łotrzyk, warlock, wojownik.
Co tu dużo będę mówić, jak już wiecie z poprzednich części są to pełne nienawiści, rządne władzy, stworzenia z zimnym spojrzeniem. Nie mają skrupułów, żyją na splugawionych ziemiach i żywią się zwłokami. W World of Warcraft zawarły one sojusz z Hordą, aby razem pozbyć się ludzkości i ich największego wroga Króla Lisza. Wielu nazywa tę grupę nie umarłych Forsaken.
Grę rozpoczynają z miasta: Trisfal Glades


Ludzie- mogą osiągać takie klasy jak: paladyn, łotrzyk, mag, kapłan, wojownik, warlock.
Ludzie jak to ludzie, jest to rasa pełna odwagi i honoru. Po wielu walkach stoczonych z Orkami i Nieumarłymi potęga ludzka bardzo osłabła. Po tylu trudach i osłabieniach postanowili oni wzmocnić swoje państwo i móc przetrwać w tym świecie pełnym zła i nienawiści.
Grę rozpoczynają z miasta: Elwynn Forest


Krasnoludy- mogą osiągać takie klasy jak: łowca, paladyn, kapłan, łotrzyk, wojownik.
Krasnoludy są nam znane ze swojej zawziętości i szybkich decyzji. Jak na swój mały wzrost jest to bardzo potężna rasa, nie jeden z nich byłby wstanie położyć potężnego Orka. Siła to nie jedyny dobry atut tych stworzeń, wyróżniają się wielką mądrością. Budują wiele wynalazków potrzebnych w walkach. Ich znakiem szczególnym jest broda i młot przy pasie. Zamieszkują góry Khaz Modan i gdy tylko ich przyjaciele-ludzie mają kłopoty od razu ruszają z pomocą swoim przyjaciołom.
To właśnie dzięki Krasnoludom ludzie zdołali wygrać tak wiele walk.
Grę rozpoczynają z miasta: Dun Morogh.


Nocne Elfy- mogą osiągać takie klasy jak: wojownik, kapłan, łowca, druid, łotrzyk.
Jest to bardzo szlachetny ród Elfów. Podobno to pierwsze stworzenia na świecie Warcraft.
Dla tych stworzeń celem życia jest obrona przyrody i świata. W przeciwieństwie do Krasnoludów Nocne Elfy nie przepadają za walką, w ostateczności są w stanie pomóc, potrzebującym. Jednak nie zawsze można im ufać, mają one niskie mniemanie o innych rasach. Są stworzeniami tajemniczymi i posępnymi. Żyją w ukryciu, razem z ciszą i naturą.
Grę rozpoczynają z miasta: Teladris.


Gnomy- mogą osiągać takie klasy jak: łotrzyk, warlock, mag, wojownik.
Trochę wyżej wspominałem, że Krasnoludy mają czasem pomysły na wynalazki, to co dopiero można powiedzieć o Gnomach! Te małe nie pozorne stworzonka to znają się na technice jak mało kto. W ich małych główkach mieści się wiele pomysłów na dzień. Nie jest to rasa, która interesuje się walką, dla nich bardziej liczy się handel wynalazkami i ich tworzenie. Gnomy są sojusznikami ludzi i Krasnoludów to szczególnie im przymierze zawdzięcza taką potęgę.
Grę rozpoczynają z miasta: Dun Morogh.

Oto rasy występujące w World of Warcraft, teraz może bliżej zapoznam was klasami jakie może osiągać bohater.


Szaman- ma zdolność porozumiewania się z przodkami duchów. Jest to potężna klasa, skuteczna na wrogów walczących wręcz.
Ataki:
Błyskawica- wiązka energii uderzająca w przeciwnika
Tarcza Piorunów- każdy kto się zbliży oberwie prądem
Odnowienie- uzdrowienie


Wojownik- jest to najlepsza jednostka walcząca wręcz. Tę klasę może osiągnąć każda rasa. Wojownik jest bardzo wytrzymały, zadaje duże obrażenia. Przeciw szamanom jest bezsilny.
Ataki:
Uderzenie tarczą-oszałamiający atak
Defensywa-obrona, zwiększa pancerz
Trąba powietrzna-znana nam technika walki, którą używał Grom Hellscream, na wszystko co natrafi niszczy.


Mag- ekspert w rzucaniu czarów, głównie działających pozytywnie na bohatera, ale w rękawie ma też kilka innych sztuczek.
Ataki:
Niewidzialność- sprawia, że bohater jest niewidoczny przez kilka sekund
Zbroja mrozu- zwiększa pancerz
Kula ognia- ugadza przeciwnika ognistym pociskiem


Warlock- jednostka używająca głownie czarnej, demonicznej magii. Zły odpowiednik maga.
Ataki:
Spalanie- przeciwnika pochłania ogień
Anty magia- magia na warlocka jest bezskuteczna
Infernal: przyzwanie demonicznego potworka


Druid- opiekunowie natury. Z przyrody czerpią moc, są potężnymi czarodziejami, lepiej się im nie stawiać.
Ataki:
Zmiana kształtu- przemiana w jakieś zwierzę, bardzo przydatne
Odmłodzenie- uzdrowienie jednostki
Wróżkowy ogień- zmniejsza uniki przeciwnika
Znak dziczy- zwiększa atak, pancerz itp.


Łowca- jednostka, która ze zwierzętami jest bardzo zaprzyjaźniona, ten bohater oswoi każde zwierze, najczęściej u boku nosi miecz.
Ataki:
Tropienie bestii- na kilometr możemy wyczuć nieprzyjaciela
Uspokojenie bestii- uspakajamy krwiożercze bestie
Oswajanie bestii- nowy przyjaciel przygód, np. wilk



Paladyn- szukają przygód i bronią ojczyzny, to ich praca.
Ataki:
Boska tarcza- nieśmiertelność na pewien czas
Aura oddania- dodaje odwagi wspólnikom
Święty blask- leczenie


Łotrzyk- sprytny, przebiegły bohater, atakuje tylko, gdy ma przewagę.
Ataki:
Pchnięcie- atak od tyłu
Skradanie się- niewidzialność
Oburęczność- dwie bronie do ręki weź!


Kapłan- jest to jednostka mądra i zakochana w swojej wierze. Używa potężnych magicznych mocy.
Ataki:
Uśpienie- usypia przeciwnika
Leczenie- uzdrawia
Słowo mocy: ból- zadaje okropne męki przeciwnikowi, strzeżcie się tej broni.

To już wszystkie klasy. Zapomniałem wspomnieć, że możemy zawiązywać sojusze z innymi graczami. Jest to bardzo przydatna opcja, co dwie głowy to nie jedna!
Dostępne jest także wykupienie(po uzyskaniu pewnego poziomu) swojego wierzchowca.
Szybkie przemieszczanie jest czasami potrzebne.
Gra przedstawiona jest w rzucie FPP, dlatego jest co podziwiać i na co popatrzeć. Piękne krajobrazy, lodowe pustkowia, ruiny zamków, lasy i górzyste tereny. Naturalne, że możemy tam także odwiedzić miejsca znane już z poprzednich części. Kalimdor, najstarszy kontynent w świecie Warcraft, jest podzielony na dwie części na północy zamieszkują go Nocne Elfy(rośnie tam drzewo życia), a na południowej części znajdują się piaszczyste prerie, które zamieszkują Taureni. Nothrend panują tam bardzo trudne warunki- mróz. Ta kraina jest przede wszystkim zamieszkiwana przez Lodowe Trolle. Khaz Modan to państwo zamieszkują Krasnoludy, które stworzyły tam pod ziemią systemy kopalń. Lordaeron to piękne i wielkie królestwo ludzi. Quel’Thalas to kraina zamieszkiwana przez Wysokie Elfy, mądry i „magiczny naród”. Kiedyś było to piękne miasto, ale po inwazji Nieumarłych na ten obszar, zostało prawie całkowicie zniszczone, a same Elfy ledwo uszły z życiem.
W World of Warcraft Grafika wprost zachwyca, dopracowany jest prawie każdy element. Zmieniająca się pogoda, ślady postaci na śniegu, różnorodność drzew i roślin. Przepiękne krajobrazy umilają nam grę. Na drodze napotykamy wiele nie znanych nam stworzeń. World of Warcraft jest to według mnie najlepsza gra mmorpg, zachęcam do grania. Na świecie jest wielu fanów tej gry.

Bibliografia:
-czasopismo \"GameStar\", nr5, wrzesień 2003
-głowa[/blok]


Autor: 694


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ
Polityka prywatności