Fantastyczna rozrywka


[Humor, dowcipy, zabawne historyjki]


Artefakty

[blok]Każdy kto gra w Rpg-i chciałby kiedyś zdobyć jakiś potężny artefakt np. mój kumpel na każdej sesji, gdy coś znaleźliśmy, pytał się czy to czasem nie jest krzyształowy miecz z brylantową rękojeścią, ciskający piorunami. Poniżej przedstawiam listę artefaktów, które czasami są do niczego nieprzydatne. (Uwaga! Niektóre artefakty zwiększają lub obniżają różne cechy, więc jeśli ktoś chciałby wykorzystać te przedmioty w grze :), niech pamięta że zmiany dokonane są pod kątem Warhammera)
Siodlo Katapultacji - Niezwykle trudny do zdobycia artefaktyczny przedmiot. Jego zaskakujace moce ujawniaja sie wylacznie w sytuacji bezposredniego zagrozenia jezdzca, który je wlasnie uzywa. W takim momencie wyrzuca konnego w losowo wybranym kierunku, na losowa (k10 metrów) odleglosc. Bardzo przydatne gdy np. sploszony kon pedzi na zlamanie karku w kierunku urwiska, bagna itp. Oczywiscie zagrozenia moga byc róznego rodzaju np. gdy przeciwnik zamachnie sie na jezdzca mieczem, albo gdy spadajaca z drzewa szyszka zmierza w kierunku jego glowy. O szczególnych przypadkach decyduje MG (np. w razie ataku komara, albo otoczenia wojaka przez pieszych wrogów). Raz dziennie - na zyczenie wlasciciela - moze pomóc mu w pokonaniu przeszkody terenowej np. w postaci muru zdobywanej twierdzy. Wyrzuca go w tedy na wysokosc k10 metrów (w razie wyrzucenia na kosci wartosci mniejszej niz wysokosc przeszkody - decyduje MG).
Cizemki Rozpusty - Welniane bambosze w róznokolorowe wzorki, które powoduja, ze kazdy spogladajacy w strone wlasciciela nie moze powstrzymac ogarniajacego ja pozadania. Jezeli nie odeprze tej formy sugestii (udany test SW) rzuca sie na obiekt pozadania i zaczyna go rozbierac. Jako ostatnie zawsze zdejmuje owe cizemki, a wtedy caly urok pryska. Odziez, która spotkalo takie traktowanie, z wiadomych wzgledów nie nadaje sie wiecej do noszenia. Wyjatek stanowia kolorowe bambosze...
Sedes Izolacji - Praktycznie nierozpoznawalna golym okiem drewniana deska klozetowa, która siedzacemu na niej zapewnia pelnie bezpieczenstwa (Uwaga! Konieczny kontakt GOLEJ skóry z powierzchnia przedmiotu!). Tworzy wokól postaci niewidzialna otoczke izolacji, przez która nic nie moze przedostac sie do srodka (dotyczy zarówno czarów, strzal, beltów, jak i ataków bronia reczna). Ponadto absolutnie nic nie moze wydostac sie na zewnatrz izolacji. Czesto podkladany przez dowcipnisiów w szaletach karczemnych i w miejskich lazniach. Wszelkie nieczystosci wewnatrz sfery ochronnej splywaja w najnizej polozone miejsce, najczesciej butów...
Szpadel Chyżości - Bardzo mocno poszukiwany artefakt. Do jego właśćiwosci należy wzrost wartości WW aż o 40. Jednak aby zawarta w nim magia działała musi być trzymany w jednej rece, albo zawieszony na szyi. Ten drugi warunek czyni go całkowicie nieprzydatnym dla ras niskich (niziolki, gnomy i krasnoludy).
Kociolek Wieczności - Jak glosi legenda artefakt ten wykonali bogowie w darze dla jednego z ich rycerzy i pierwotnie miał byc rycerskim helmem garnczkowym. Niestety nie wyszedł im on, gdyż jego wykonawcy zapomnieli o otworze wizyjnym. Wedlug innych podan hełm stalłsie taki jaki jest w wyniku spotkania z innym wykonanym przez bogów artefaktem - Młotem Sklepania...
Stempel Pożądania - z wygladu przypomina zwykły stempel do podpierania stropów w kopalni, jednak w istocie jest niezwykłe cennym artefaktem. Jego magia ujawnia sie w momencie wypowiedzenia magicznego hasła: "krasnoludzka robota". Wtedy to zaczyna rozblaskiwac niezwykle kusząca poświata zlota i mithrilu, co powoduje że każdy znajdujacy sie w promieniu 100 metrów czuje w sobie nieodparta chęć (bez rzutów na SW bądź Op) odniesienia go w miejsce w którym da sie go spienieżyć.
Łańcuszek Szcześcia - Pozornie zwykły ołowiany łancuszek noszony najczęściej na szyi. Zaleta tego przedmiotu jest to, ze noszącemu go przynosi on szczescie (+/-10 do niektórych rzutów). Jednak za każdorazowe wykorzystanie przybywa w nim 10 ogniw, powodujac, ze staje sie coraz cieższy i dłuższy. Po kilkunastu takich "wzrostach" (decyduje MG) zaczyna skutecznie przeszkadzac w czynnosciach wymagajacych wiekszej finezji i w pływaniu. Jeszcze pózniej powoduje, ze postać płaczę sie w nim i nie moze poruszać. A i bylbym zapomniał... Łancuszka szczescia nie mozna zdjac ot tak po prostu - nie da sie. Jedyna szansa pozbycia sie go jest wykonanie 10 podobnych lancuszków i podarowania ich 10 innym osobom, które MUSZĄ nałożyć je na szyje. Dopiero wtedy nasz łancuch rozsypuje sie w proch.
Oryginalna Zbroja Chaosu - Niezwykle piękna, błekitna zbroja płytowa z trzema mithrilowymi paskami na naramiennikach. Noszący ja dostaje +50 do Ogłady, oraz zwieksza swoje WW o 20 podczas użycia broni improwizowanej. Ponadto do zbroi dolaczony jest helm, który automatycznie zeluje wlosy noszacego. Niestety Inteligencja osoby która wlozy ta zbroje zmniejsza sie do 20 punktów.
Elfie Rekawice Lucznictwa - przepieknie haftowane, kolorowe i co najważniejsze ciepłe rękawice, które dzieki swojemu wykonaniu dodają 30 do US podczas używania łuków. Sekret ich wyrobu i zawartej w nich magii - przekazywany z pokolenia na pokolenie lezy ponoc w dwóch palcach jakie posiada kazda para...
Nocnik Pokusy - niezwykle silnie działający artefakt, powodujacy, że wszyscy którzy na niego spojrzą (i nie wykonają udanego rzutu na SW), po prostu nie moga sie powstrzymac i musza z niego korzystac. Niestety jest to silnie uzalezniajacy artefakt - kazde skuteczne (sic!) uzycie powoduje, ze nastepnym razem rzut na SW sprawdza sie na wartosc odpornosci zmniejszona o 10 (wartosci kumuluja sie).


[/blok]


Autor: 94


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ
Polityka prywatności