RPG


[GryRPG]


Ferin - Główne Rasy

[blok]Gdy przekroczyłeś portal natychmiastowo znalazłeś się w jakimś wielkim marmurowym pomieszczeniu w którym było pełno dziwnych lecz zapierających dech w piersiach malowideł które przedstawiały różne stworzenia które w gruncie rzeczy są nawet podobne do siebie a jednak różnią się od siebie prawie że wszystkim. Nagle w sali pojawił się niewiadomo skąd jakiś starzec a właściwie duch jakiegoś mędrca ubranego w białe lśniące szaty maga z założonym na głowę kapturem który zasłaniał prawie całą twarz.
- Kim jesteś? – Zapytałeś.
- Czarodziejem. Nazywam się Herold i to ja stworzyłem magiczną księgę którą właśnie trzymasz.
- Gdzie ja jestem?
- Dokładnie tam gdzie pisała twoja księga – w Ferin.
- No tak, ale gdzie dokładniej jestem?
- Jesteś w Wielkiej Świątyni, a dokładniej w sali ras, głównych ras. Obrazy które widzisz są to przykładowe wizerunki przedstawicieli każdej z ras. Nie będę ci nic opowiadał bowiem masz to napisane w książce. Zapoznaj się z tym a ja wrócę za jakiś czas. – Powiedział mag poczym zniknął.
Szybko rozejrzałeś się i spostrzegłeś iż nie ma tu żadnych drzwi ani okien.
- Ale jak ja stąd wyjdę? – Zapytałeś lecz Herolda już nie było. – Ech… No dobrze, co my tu mamy? – Pomyślałeś poczym otworzyłeś księgę na kolejnej stronie i zacząłeś czytać…
Ludzie – Jest to chyba najzwyklejsza ze wszystkich ras. Ludzie są śmiertelnikami i nie żyją zbyt długo, średnio do 80 lub 90 lat. Tylko co ósmy człowiek rodzi się z darem dzięki któremu będzie mógł rzucać zaklęcia lub przy wieloletniej nauce zmienić się w zwierze. Stworzenia te są zazwyczaj zwykłymi chłopami a ci którzy pochodzą z bardziej bogatszych rodzin mogą zostać rycerzami, wojownikami lub barbarzyńcami.
+ 1 do rolnictwa
+ 2 do magii dla człowieka czarów
+ 1 do walki
+ 1 do siły
+ 1 do mądrości dla człowieka czarów
O tym jak wylosować człowieka magicznego dowiesz się w rozdziale Inne.
Elfy – Piękni, spokojni, mądrzy i waleczni, są to główne cechy tych stworzeń. Mają wielką potęgę lecz żyją z dala od walk bitw i tym podobnym. Wolą przyrodę i spokój i to dlatego osadzają się głęboko w lasach i puszczach blisko przyrody. Jedynym wyjątkami są elfy brązowe których rodzi się minimalnie mało, niestety mają one złe charaktery – są przeważnie zabójcami.
+ 3 do magii dla zwykłych elfów
+ 1 do charyzmy
+ 1 do kamuflażu dla elfów brązowych
+ 4 do strzelania z łuku
+ 2 do celności
+ 1 do obrony
+ 3 do zręczności
+ 2 do szybkości
+ 2 do mądrości dla zwykłych elfów
+ 2 do intuicji dla elfów brązowych
Krasnoludy – Żyją w kamiennych dworach między górami. Są awanturnikami choć do wojen pierwsi się nie rzucają, chyba że ktoś zawróci im głowę lub stanie im na drodze. Wtedy wpadają w wojenny szał i przeciwnikowi nie pozostaje nic innego jak tylko kryć się. Z wyglądu to są one niskie nie wyższe niż półtora metra. Szybcy też nie są ale za to świetnie walczą i są bardzo wytrzymali. Zazwyczaj noszą długie brązowe brody. Kochają trunki.
+ 1 do nawyków
+ 2 do obrony
+ 2 do agresji
+ 2 do siły
Orki – Wstrętne i głupie, tak można krótko opisać stworzenia które nie są zbytnio obdarzone siłą choć co jakiś czas rodzi się potężniejszy ork który wkrótce zostaje dowódcą armii, z którą może podbić choćby jakieś ludzkie miasto.
+ 3 do agresji
+ 4 do głupoty
+ 1 do nawyków
Kronoidy – Są to fioletowe stworzenia o obślizgłej grubej skórze braku włosów oczu w kształcie dwóch czarnych kamieni oraz o obślizgłych wijących się macek zamiast otworu ustnego. Istnieją dwa rodzaje Kronoidów. Waleczna – nazwa mówi sama za siebie, Kronoidy Waleczne inaczej zwane Walnoidami są niepokonanymi wojownikami i bezlitosnymi barbarzyńcami. Zaś drugi rodzaj tych stworzeń jest to Kronoid Mądry inaczej zwany Monoidem który jest zazwyczaj mądrym magiem lub wytrwałym kapłanem.
+ 3 do mądrości dla Monoidów
+ 2 siły dla Walnoidów
+ 2 do zręczności dla Walnoidów
+ 2 do inteligencji dla Monoidów
Nieumarli – Jedna z najpotężniejszych i najstraszniejszych ras którą kiedykolwiek widział świat fantastyczny. Na nieumarłych składają się różne, mniejsze rasy takie jak Szkielety, Ghule czy Zombie lecz rasą która tu naprawdę rządzi są Anioły Mroku które chowają twarze pod kapturami a dłonie pod rękawicami, wciąż chodzą w płaszczach z kapturami i dwoma mieczami na plecach.
+ 2 do zręczności
+ 1 do siły
+ 3 do głupoty dla ghuli
Zmiennokształtni – Potrafią zamienić się we wszystko co kiedykolwiek ujrzeli. Nikt tak naprawdę nie zna ich prawdziwego wyglądu lecz najprawdopodobniej wyglądają prawie tak jak ludzie z wyjątkiem zielonej skóry i długich do kolan niebieskich włosów. Rzecz jasna Zmiennokształtni są znakomitymi łowcami lub druidami.
+ 4 do kamuflażu
+ 2 do zręczności
Niespodziewanie pojawił się Herold który podszedł do ciebie i zapytał:
- Skończyłeś?
- Chyba tak – odpowiedziałeś nie pewien.
- No cóż… - zastanowił się – Tu jest wyjście – powiedział poczym wskazał na jedną ze ścian na której od razu pojawiły się kamienne wrota które zaczęły się otwierać. – Gdy przejdziesz przez te wrota ujrzysz długi ciemny korytarz, nie bój się i idź nim wprost przed siebie. Zobaczymy się później, żegnaj – powiedział poczym zniknął.
Zbliżyłeś się powoli do kamiennego przejścia i z lekkim wahaniem przekroczyłeś je…
[/blok]


Autor: 4


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ
Polityka prywatności