Kroniki Fantastyczne


[Krainy]


Organizacje Faerunu

[blok]Przedstawiam wam kilka organizacji działających w świecie Forgotten Realms.

Harfiarze to na wpół tajemna organizacja. Każdy członek tej organizacji posiada pewne oznaczenia, które określają jego rangę. Zasadniczo jest to organizacja służąca dobru, która współpracuje z wieloma kościołami. Dodatkowo otrzymuje ona wsparcie od potężnych sił natury, np. druidów. Jej celem jest chronienie ludzi przed niebezpieczeństwami np. przed najazdami goblinów, smokami, które nękają ludzi, oraz przed zdradzieckimi działaniami innych grup, a w szczególności Czerwonych Magów oraz Kultu Smoka. Wierzą, że istnieje równowaga pomiędzy dobrem, a złem. Przechowują oni stare opowieści i legendy z przeszłości. Niewątpliwie \"atrakcją\" Harfiarzy jest bardzo duża mieszanka osobowości (jest wśród nich najwięcej elfów, bardów oraz zwiadowców). Harfiarzy można spotkać w prawie całym Faerunie (często pracują w tajemnicy). Zwykle pracują w całych grupach, ale spotkać można pojedynczych Harfiarzy lub małe grupy. Wielu z nich nie przynależy do żadnej siedziby. Dwie siedziby mieszczą się w Berdusk, a dokładniej w Hali Zmierzchu,
rozwalającym się kompleksie budynków pod symboliczną władzą lokalnej świątyni Deneir oraz Dolin (posiadają oni tu potężnych sojuszników).
Sprzymierzeńcami Harfiarzy są Khelben Arunsun, Elminster, Mourngrym oraz Lord Waterdeep, Piergeiron

Złodzieje Cienia - Organizacja znana jako Złodzieje Cienia jest największą i najlepiej prosperującą gildią złodziei w Faerunie. Dąży ona do uzyskania jak największej władzy i zysków. Ich główną siedzibą jest Amn. Kontrolują wszystkie kryminalne operacje na całym Wybrzeżu Mieczy, a nawet w innych zakątkach Faerunu. Sekretna natura gildii powoduję iż poszczególni jej członkowie nie wiele wiedzą o szczegółach swych misji oraz o innych jej członkach. Siły prawa i porządku próbowały zmusić Złodziei Cienia by przynieśli trochę korzyści. Pasmo nieprzerwanych sukcesów i eliminacja kilku innych gildii spowodowały,
że organizacja z każdym rokiem staje się coraz silniejsza.
Pięciu ambitnych kryminalistów stworzyło gildię Złodziei Cienia ponad wiek temu. Ich pierwotną bazą operacyjną było Waterdeep, Miasto Wspaniałości gdzie działali jak inne podobne im gildie z jedną ważną różnicą, pozycja w gildii zależała od relacji z jednym z jej pięciu założycieli. Gildia zakończyła swą działalność w Mieście Wspaniałości w 1298 KD, kiedy to została odparta przez grupę poszukiwaczy przygód prowadzoną przez Lhestyn Arunsun - Zamaskowaną Panią Waterdeep.
Prawie zniszczona i pozbawiona pieniędzy, jedyny ocalały założyciel gildii wraz z pozostałymi jej członkami uciekł i przegrupował się w Athkatli. Ostatni z założycieli gildii, Carzakh Deepshadow Halandir przysiągł, że gildia nigdy więcej nie pozwoli sobie cierpieć z powodu takiej upokarzającej porażki i że zemści się ona na Waterdeep i jej lordach.
Deepshadow powoli odbudowywał gildię, werbując także profesjonalistów innych klas, którzy mogliby przydać się łotrzykom. Już po trzech latach od poniżającego wypędzenia z Waterdeep Złodzieje Cienia znów byli silni. Od 1321 KD, organizacja kontrolowała już całą podziemną działalność w całym Amnie, a dwie dekady później była poważnym pretendentem do kontrolowania całej nielegalnej działalności na całym Wybrzeżu Mieczy.

Czerwoni Magowie - to organizacja złych czarodziei rządzących Thayem, ale ich agenci rozproszeni są po całych Krainach. Celem Czerwonych jest uczynienie Thayu najpotężniejszym królestwem na Faerunie, jednak ich działania blokują ciągłe spory wewnątrz organizacji. Choć posiadają niezrównaną magiczną siłę prawdziwą potęgę przynosi im handel magicznymi przedmiotami. Za sprawą tegoż handlu w wielu miastach powstały thayskie enklawy-miejsca gdzie czarodzieje sprzedają i nabywają magiczne przedmioty.

Kult Smoka - to na wpół religijna organizacja założona przez Sammastera - potężnego maga cieszącego się łaską niektórych bogów. Zachowaniem Sammaster podobno przypomina Khelbena czy Elminstera, jednak w jego przypadku potężne moce są też przyczyną złudzenia boskości i szaleństwa. Doszedł do wniosku, że nieumarłe smoki powinny rządzić całym światem i postanowił pomóc im w spełnieniu jego celu. Po śmierci Sammaster odrodził się jako licz, a później zginął ponownie, ale jego organizacja kontynuuje działalność. Kult Smoka szanuje wszystkie smoki, szczególnie te złe, ale zajmują się przede wszystkim nieumarłymi złymi smokami, animowanymi jako potężne upadłe drakolicze. Kult zbiera informacje dla swoich smoczych władców, zanosi im bogactwa, a także zachęca złe smoki do zostania drakoliczami. Kult jest aktywny w całych Krainach, ale najsilniej działa na Północy i w Zimnych Krainach, gdzie smoki są dość często spotykane. Członkowie Kultu zbierają informacje, zdobywają (najczęściej po prostu kradną) skarby i magiczne przedmioty dla swoich panów i atakują wrogów \"smoczego panowania\". Głównymi wrogami Kultu są: Harfiarze oraz wyznawcy Torma, Mystry, Tyra i Lathandera.
Wielu z członków Kultu jest kapłanami takich bóstwa jak Bane, Talos, Shar, Talona oraz Velsharoona. Według plotek na Zachodnich Ziemiach Centralnych, blisko miejsca gdzie rozegrała się Bitwa Kości mieści się ukryta forteca Kultu.

Zhentarimowie - Najważniejszym celem Zhentarimu, nazywanego również Czarną Siecią jest zdobycie władzy między Morzem Księżycowym, a Północą. Dawno temu Zhentarimowie byli sekretną organizacją, lecz od jakiegoś czasu działają otwarcie. Największą placówką Czarnej Sieci jest Twierdza Zhentil. Założycielem Zhentarimu jest potężny arcymag Manshoon. Używając podstępu i morderstw stworzył organizacje potem nazywaną Czarną Siecią. Potęgą Zhentarimu jest nie siła militarna czy potęga pojedynczych jednostek lecz handel. Wielu Zhentarimów to kupcy, większość z nich prowadzi nielegalną w wielu krajach działalność jak choćby morderstwa, wymuszenia i kradzieże. Czarna Sieć budzi strach w każdym niemalże regionie. Prości ludzie przekonani są, iż jest to niebezpieczna organizacja szpiegów, żołnierzy i potężnych magów.
Zhentarim zyskał pełnie władzy jak dotąd w Twierdzy Zhentil, Cytadeli Kruka, Voonlar i Yulash, podbili, również Dolinę Teshen. Posiadają wielkie armie we wspomnianej cytadeli oraz w warowni zwanej Mroczną Twierdzą, położonej na Zachodnich Ziemiach Centralnych. Dzięki magii i bogactwie panują także na zachód od Anauroch do dolin Szarych Wierchów, na wschód od murów Mulmaster, na północ przez Pasmo i Chłodne Ziemie do Wielkiego Lodowca oraz na południe przez słabsze z Dolin. Zhenci to w ogromnej większości żołnierze i wojownicy. Dowodzą nimi okrutni czarodzieje, którymi kieruje lord Manshoon. W ostatnim czasie Czarna Sieć skupia się na gromadzeniu bogactw i przejmowaniu kontroli w pomniejszych miastach oraz wioskach. Zhentarim przemyca niewolników, trucizny i kontrabandę. Mają szpiegów w każdym niemalże zakątku Krain.
W szeregach Zhentarimów znajdują się takie osoby jak - przeklęty rycerz Pereghost oraz upadły paladyn i dowódca Twierdzy Zhenil - lady Scyllua Darkhope. Aktualnym władcą Czarnej Sieci jest Fzoul Chembryl, który w brutalny sposób odsunął Manshoona od władzy, jednak nie zrobił tego dokładnie i jeden z klonów Manshoona powrócił. Były pan Zhentarimów Manshoon, pozwolił jednak rządzić Fzoulowi

To tylko kilka z wielu organizacji działających w Faerunie, jednak według mnie te są najważniejsze i najpotężniejsze.[/blok]##edit_bykesseg 2005-12-02 16:33:52##ed_end##


Autor: 278


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ
Polityka prywatności