Kroniki Fantastyczne


[Bestiariusz]


Bestie z HP

[blok]Nie macie dla mnie ciekawszych zadań, tylko włóczenie się po światach, zwłaszcza takich?
Dobra, dobra, przechodzę do rzeczy. Według mojej teorii, świat ten, odłamał się od Ziemi w X/XI w.. Dlatego przez długi czas krążyły legendy o stworach których już tam nie ma.
Druga stroną tego jest to, że w tym świecie występują takie same zwierzęta jak na ziemi plus kilkanaście stworów pokoniunkcyjnych. Oto one:


Akromanta- gigantyczne, ośmiookie pająki, które mogą posługiwać się ludzką mową (bardzo dziwne, ale znają tylko angielski); mięsożerne i agresywne; mięso smaczne, zwłaszcza wędzone.
Bahatki - podobne do chochlików stworzenia magiczne przypominające maleńkich, owłosionych ludków z dwoma parami rąk i skrzydełek. Składają jaja, z których po dwóch, trzech tygodniach wylęgają się młode. Mają drobne rzędy ostrych, jadowitych zębów. Niejadalne.
Bazyliszek - tzw. „król węży”. Zabija go pianie koguta. Śmiertelnie jadowity, potrafi wywoływać ból głowy spojrzeniem na ludzi nawet zabija, choć czasem paraliżuje (sądzę, że ma to związek z lustrem). Ma dosyć specyficzny smak.
Bogin - złośliwe widmo, które potrafi przybrać każdą postać, jaką w danym momencie uzna za najbardziej przerażające dla otoczenia. Nikt nie wie jak bogin wygląda kiedy jest sam, ale kiedy wychodzi, natychmiast staje się czymś, czego najbardziej się boimy. Niezwykle niebezpieczny, jeżeli nie domyślimy się, że to on. Niejadalny (nic z niego nie zostaje).
Centaur - pół-koń, pół-człowiek. Mieszkają stadami w lasach, unikając innych stworzeń; znają się na astrologii i astronomii, potrafią dobrze strzelać z łuku. Mięso smakuje jak zwykła konina.
Cerber - trójgłowy pies, ok 3 metrów wzrostu. Bardzo dobry na hot-dogi.
Chimera - stwór o trzech głowach: lwa, kozła i czegoś na kształt naszego pyska, tułowiu lwa i ogonie węża. Gatunek ten wyginął w skutek polowań na ich (rzekomo) wyśmienite mięso.
Chrapak krętorogi - stworzenie, które jest cały czas poszukiwane. Nic więcej o nim nie wiadomo.
Chochliki kornwalijskie - złośliwe chochliki o jasnoniebieskiej barwie. Uwielbiają psocić. Smakują jak kurczaki.
Czarny pies (Ponurak) - uważany za omen śmierci. Znalazłem kilka takich - były to zwykłe bezpańskie kundle.
Czarodzieje - ludzie posiadający moc magiczną i uważający się za lepszych od tych co jej nie mają. Sprawują władzę nad światem.
Czerwony kapturek - małe, podobne do gnomów stworzenia, które wabi świeża krew. Takie sobie.
Dementatorzy - istoty bez twarzy, które wysysają szczęście z każdego miejsca, w którym się znajdą. Ostateczną i najgroźniejszą jego bronią jest tzw. pocałunek dementatora - wyssanie duszy ofierze. Jest to bardzo groźna istota; bardzo łatwo się pali (na popiół).
Diabelskie sidła - w sumie to roślina, ale bardzo smaczna. Potrafi oplątać i udusić małe stworzenia (np. człowieka).
Druzgotek - jadowicie zielony demon wodny z różkami i długimi, wrzecionowatymi palcami, którymi miażdży swe ofiary. Jedliście kiedyś żabie udka? On smakuje prawie tak samo.
Duchy - eteryczne istoty (to znaczy, że nie można ich ani zabić, ani zjeść). Są dosyć często spotykane.
Dwurożec - koń o dwóch rogach, kuzyn jednorożca, różni się jednak charakterem. Konina.
Elfy - po długich studiach ich pochodzenia, ustaliłem, że nie mają nic wspólnego z znanymi nam elfami (te tutaj powinny zwać się wróżki, ale głupio brzmi :P) Są to małe duszki ze skrzydełkami jak u ważki i emanują światło.
Feniks - ptak żyjący wiele lat, a następnie spalający się na stosie, żeby odrodzić się z własnych popiołów. Mogą przenosić największe ciężary, ich łzy mają uzdrawiającą moc, są bardzo wiernymi towarzyszami, a ich piórka wykorzystywane są do tworzenia różdżek. Smakuję jak gołąb z bardzo ostrą papryką.
Ghul - dosyć brzydkie, ale niegroźny upiór, często zamieszkujący strychy domów. Znacząco różni się od kuzynów z innych światów; można by rzec, że udomowiony.
Ględek niepospolity - brak jakichkolwiek danych, oprócz tego że istnieje (na podstawie “Żonglera”).
Gnom - szkodniki ogrodowe, małe skórzaste istoty z cienkimi, zrogowaciałymi nóżkami i durzą łysą głową pokrytą guzami, bardzo przypominającym kartofel. Jadalny.
Goblin - karłowata, człekokształtna istota o długich palcach i stopach. Skłonni do buntów, zarządzają bankami. Jadalne ale niesmaczne.
Gryf - uskrzydlony lew o głowie i szponach orła. Smakuje jak lew :P
Gumochłon - magiczne stworzenie przypominające dżdżownice, o wielkich, oślizłych gardłach żywiący się sałatą. Gumochłony są niezwykle pazerne na gumę do żucia i potrafią ją odnaleźć nawet wtedy, gdy jest przyklejona do spodu blatu stołu lub biurka. Smakuje jak guma do żucia.
Hipogryf - jest to skrzyżowanie gryfa z koniem. Tułów, tylne nogi o ogon są końskie, ale przednie nogi, skrzydła i głowa olbrzymich orłów z zakrzywionymi dziobami o stalowej barwie i wielkimi, błyszczącymi, pomarańczowymi oczami. Hipogryfy są bardzo dumne i łatwo je obrazić. Smakują jak konina.
Jednorożec - koń z jednym rogiem. Nie lubi smoków. Z wzajemnością chędożony wierzchowcu.
Kappy - istoty podaobne do pokrytych rubią łuską małp, które wyciągają płetwiaste łapy, by udusić nieostrożnego wędrowca brodzącego przez leśne sadzawki. Na głowie mają lejki wypełnione wodą, której utrata pozbawia je mocy. Smakują jak smażone ryby.
Krab ognisty - stworzenie wyglądem przypominające żółwia. Atakowany, wystrzeliwuje z tylnego końca płomienie, które łaskoczą. Smakuje jak inne mięczaki.
Krasnoludy - brodate, krępe karły.Są uparte, gburowate i cenią sobie niezależność. Pazerne na skarby. Przed zjedzeniem należy umyć.
Leprokonusy - odmiana krasnoludów. Płatają figle śmiertelnikom, często stoją na straży skarbów(ale mają tego mało: dwa garnce złota i kilka kamyków).
Mantykora - stworzenie o głowie człowieka, tułowiu lwa i ogonie skorpiona. Jej skóra odbija większość zaklęć a ukąszenie jest śmiertelne dla większości istot żywych. Bardzo dobe mięso (ale bez ogona!).
Mugole - podrasa ludzi nie władająca magią. Nie posiadają wiedzy o prawdziwym świecie.
Mumia- bla bla bla (historia, przykłady, sposób tworzenia). Bardzo łatwopalna.
Niuchacz - puchate, czarne stworzenie z długim rujkiem i płaskimi, łopatkowymi łapami, mające szczególne upodobanie do wszystkiego się świeci. Smakują jak kret. (wszelkie zażuty, że ja zeżarłem Krecika są bezpodstawne!).
Olbrzymy - niewątpliwie odłam tytanów. Po konunkcji stracili większość swoich mocy. Nie są już groźne, zaczęli przejawiać odrobinkę inteligencji.
Sfinks- lwe o głowie kobiety. Zadaje proste pytania. Przecięne mięso.
Sklątki tylnowybuchowe - młode wyglądają jak zdeformowane, pozbawione skorupy homary, białe z mnustwem nóżek. Głowy trudno było zlokalizować. Mają żądła i ssawki. Dorosłe mają z 10 stóp (no co? W Angli tylko takie mają miarki) i przypominają skorpiony. Niejadalne.
Skrzaty - duszek opiekujący się domem, mający postać małego człoweczka z dużymi uszami i olbrzymimi iczami. Jadalne.
Smoki - koniunkcja miała fatalny wpływ na naszych wspólbraci. Po prostu się stoczyli. Utrzymywane w “rezerwanie” w Rumuni. Smoki są wykorzystywane przez czarodziei do rdzeni różdżek (serca), eliksirów (krew i wątroba) i zabaw (walki ze smokami w turniejach). Obecnie jest 10 ras czystych i wiele krzyżówek smoczych (osobiście spotkałem norweskiego kolczatego, zielonego walijskiego, krótkopyskiego szwedzkiego, rogogona węgierskiego i ogniomiota chińskiego i jestem zawiedziony, one sąpo prostu żałosne- nawet mnie nie rozpoznały).
Syreny - istoty żyjące w wodzie, pół-kobiety, pół-ryby. Bardzo ładne, dobrze zbudowane i lubiące smoki.
Szpiczak - magiczna wersja jeża. Szpiczaki są bardzo podejżliwe i nieśmiałe.
Szyszymora - znana takze kikimorą albo banshee - przerażajaco zawodzące widmo o postaci kobiety z włosami sięgającymi podłogi i zielonkawą twarzą.
Szczuroszczet - bliżej niezidentyfikowanie stworzenie. Wywar z jego marynowanych czułek jest środkiem przeciwbólowo - regenerującym.
Trole - niezbyt inteligentne, złośliwe i krwiożercze istoty (w teori ze Skandynawii).Są trzy rodzaje troli: górskie(najgłupsze), leśne i rzeczne (z nimi idzie się dogadać).
Testrale - stworzenia przypominajace połączenie konia (bardzo wychudzonego) i smoka (bardzo małego) pokryte czarną skórą, która oblepia szkiet tak, że widać każą kość. Może je zobaczyć tylko ten, któ widziął czyjąś śmierć. Są niezwykle inteligentne i mają niesamowity zmysł orientacji.
Trytony - syren brzmi głópio, nieprawdaż? Mają szarawą skórę i długie ciemno zielone włosy. Ich oczy są zółte, podobnie jak nierówne zęby, mają też potężne, srebne rybie ogony. Uwielbiają muzykę i nie cierpią, jak ktoś zabiera im wszystkie syreny. Smakują jak pstrągi.
Wampiry - zupełnie niepodobne do znanych nam wampirów. Nie mają za grosz instynktu samozachowawczego oraz ogłady (nie to co nasza Viv).
Wiedźmy - żeński zły duch. Brzdka i stara.
Wierzba bijąca - zapewne rodzaj entów, które utraciły możliwość poruszania się i inteligencji.
Wille - przepiękne dziewczyny o biało złotych włosach i skórach lśniących jak księżyc, ale mogące się zamienić w istoty o ptasich głowach i pokrytych łuskami (a co, łuski żądzą, nie to co pióra) skrzydła (ale i wówczas wyglądają uroczo). Są niesamowicie miłei uczynne, mają zdolność oczarowania mężczyzn (śmiesznie wygląda jak jakiś chłystek pręży mięśnie przed nimi).
Wilkołak - człowiek, który w ciągu pełni zmienia się w wilka. Należy je odróżnić od “naszych” wilkołaków poruszajacych się w pozycji wyprostowanej.
Yeti - ssak, 2metry wzrstu, 160 kg wagi, gługie futro w kolorze zależnym od terenu na jakim żyje.
Zombie - trup ożywiony za pomocą czarnej magi. Niejadalny.
Zwodnik - niewielkie jednonogie stworzenie wiotkie i zwiewne, jakby było z dymu, wabi wędrowów w bagna migotającymi światłami. Niejadalny.[/blok]##edit_bysheila 2006-01-22 20:33:02##ed_end##


Autor: 26


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ
Polityka prywatności