Gry


[Gry]


HoMM 3 : WOG

[blok]Jest to znakomity mod do trzeciej części Herosów. Dzięki niemu całkowicie zmienia się oblicze gry.
Przebudzenie Bogów dodaje nowe, bardzo interesujące kampanie, nowe potwory, nowe lokacje, nowe możliwości, a także skrypty ERM, dzięki którym pojawienie się mostów pomiędzy wyspami jest możliwe [wyobrażacie sobie, co teraz można tworzyć?].
Zacznijmy od jednostek. Podstawą teraz oprócz bohatera jest dowódca. Każdy z 7 zamków ma inaczej wyglądającego i posiadającego inną zdolność specjalną (np regenerowanie many podczas walki, lub przeciąganie stworów wroga na naszą stronę). Dodatkowo, tak jak bohater, zdobywa doświadczenie i awansuje na wyższe poziomy. Rozwija także maksymalnie 3 z 5 dziedzin: atak (zwiększa atak), obronę (zwiększa obronę), życie (zwiększa życie), walkę (zwiększa obrażenia podczas walki) oraz szybkość (zwiększa szybkość). Każdą z tych umiejętności można mieć na poziomie od 0 do 5 (brak, podstawy, zaawansowane, ekspert, mistrz, arcymistrz). Wraz z wysoką znajomością zdolności możemy dostać takie bonusy jak: dwa ataki, ignorowanie ciosu, atak na odległość, atak na wielu wrogów, tarcza ognia, wróg nie kontratakuje, ignorowanie przeszkód, cios śmierci, paraliżowanie wroga; za ich rodzaj odpowiadają umiejętności jakie wybraliśmy, więc możemy nieźle kombinować. Istnieją również arfekty, tylko dla dowódców, zwiększające daną cechę o procentową wartość (która zwiększa się wraz z wygranymi walkami- dla mnie bomba). Wyszkolony bohater ma więc potężną jednostkę w swych szeregach (która może mieć nawet 4000 życia i zadawać po 200 obrażeń, do tego dochodzą 2 ataki i 50% na zabicie wroga [takie same jak wzrok gorgony]).
W szeregach armi możemy zaciągnąć (lub walczyć z): jednego z kilku emisarjuszy bogów (1000 życia, nie mogą walczyć, zwiększają co tydzień statystyki bohatera), wilkołaków (mogą zarażać, co powoduje zamianę w nie, podczas pełni są mocniejsze), duchy (czy trzeba coś o nich mówić? piekielnie groźne), wulkaniczni i lodowi strzelcy (trochę ulepszona wersja zwykłych, nic specjalnego), półelf-półcentaur (fajna jednostka), gremlinołak (raczej jako ciekawostka, niż poważna jednostka bojowa), posłańców (ognia, ziemi, itd), gorynyczy (połączenie hydry ze smokiem, zmory (ogniste i zwykłe, bardzo groźne), wojowniczych mnichów (takie sobie) oraz dragolicze (smoki, które z własnej woli poddały się zamianie w liczy, niesamowicie silne). Każda jednostka siódmego poziomu może zostać ulepszona. Zmieniona jednostka ma lepsze statystyki, specjalne umiejętności i nieziemski wygląd [Tytan- Gromowładny (dwa strzały, w kontakcie uderza dodatkowo piorunem),Czarny smok- smok cienia (atakuje i wraca), Archanioł- Serafin (dwa wskrzeszenia), itp.]
Rewelacją jest natomiast możliwość zdobywania doświadczenia przez jednostki, dzięki temu mogą dostać nowe właściwości, a to rzeczywiście przekłada się na prowadzenie walki [co powiecie na błękitnego smoka na maksymalnym poziomie doświadczenia, który przyjmuje na łuskę atak 20 pobratymców?- niemożliwe? a jednak].
W parze z tym idzie zmiana właściwości umiejętności bohaterów i maszyn wojennych. Teraz zupełnie nieprzydatne leczenie w połączeniu z namiotem medyka potrafi wskrzeszać, a nauka daje procentową szansę dostania dwa razy większej premi do statów przy awansie. Doszły także dwie nowe umiejętności (ale tylko jako specjalne): welon ciemności i możliwość budowania zamków jakiegokolwiek typu.
Teraz już można burzyć zamki:) A na gruzach budujemy miasto z jakiego pochodzi bohater.
Z nowych obiektów: wieże zamieniające właściwości zgodnie z życzeniem gracza, sfinks z zagadkami, salon gier hazardowych, ołtarze transformacji i teleportacji (pierwsze zamieniają stworzenia, drugie umożliwiają zakupienie jednostek z zamku), kowala gdzie ulepszamy arfekty, maga, u którego za mithril możemy kupić zdolności dla wojsk...
Właśnie Mithril. Nowy surowiec, który możemy znaleź na mapie, a ma wiele genialnych zastosowań, wymienię najważniejsze: zwiększenie tygodniowe produkcji surowców, używanie jako środka płatniczego w wielu obiektach, środka niezbędnego do zamienienia terenu wokół miasta na jakikolwiek inny, ulepszenia siedliska, zobaczyć gdzie wyrzuci nas portal... Sporo tego.
Teraz nawet zwykłe obiekty mogą okazać się przydatne. W gildii najemników możemy nająć bandę bestii, żeby gnębiły wroga, studnia jest miejscem łowienia, karczma gry w karty... Zwykłe skrzynie ze złotem (teraz w kilkunastu odmianach) mogą zawierać nawet 7 tysięcy złota, dać na własność losową kopalnię, ulepszyć jednostki, zwiększyć staty. Obeliksy mają zapisane także zaklęcie które możemy po odczytaniu mapy rzucić- drobiazg ale przydatny. Możemy wybierać, czy chcemy dostać zwój z czarem, czy może pewną ilość many (dzięki temu możemy nawet na początku mieć albo mocne czary, albo 300 many). Bestie można zostawiać jako strażników na planszy (arfekty na wabia również)
Każdą planszę można zwogować, czyli zrównoważyć statystyki potworów i bohaterów (sam z tego nie korzystałem, więc nie wiem, czy jest aż takie dobre), natomiast po wybraniu dowolnej planszy, można dokonać zmian tylko na niej. Ciekawsze z nich to: bohaterowie poruszają się dwa razy szybciej (tempo gry niesamowicie przyśpiesza), potwory biją na dwa pola (teraz na polu bitwy króluje strategia), każde miasto posiada Grala (przyjemne), jednostki w 7 dniu kosztują dwa razy mniej (kupić od razu, czy czekać oto jest pytanie), bohaterowie co lewel dostają arfekt (można trafić na naprawdę niezłą zdobycz), bohaterowie zaczynaja na 5 poziomie (wreszcze bohater a nie chłystek), w każdym siedlisku jest także możliwość kupienia dzików (przydatne na początku, nie powiem).
Jednak w tej beczce miodu znajdzie się odrobina zepsutego elfa. I potrafi to nieźle wnerwić. O ile pomieszanie językowe jest tylko u mnie (Nat nie ma tego problemu) i da sie przeboleć, to reszta jest bardzo upierdliwa. Niektóre skrypty ( zwłaszcza te dające kopalnię) uniemożliwiają ukończenie misji polegającej na oflagowaniu czegokolwiek. Najbardziej jednak razi nie możność dokonywania zmian w edytorze. Można za pomocą ERMów wiele, naprawdę wiele zrobić, jednak ograniczenia edytora ostro dają się we znaki (nie idzie nawet przypisać zdolności specjalnych konkretnemu bohaterowi!), co przy takich zmianach jest bardzo widoczne.
Jednakże o ile jesteście posiadaczami III razem z Armagedonem i Cieniami (bo są wymagane koniecznie), musicie mieć Przebudzenie Bogów.

Skąd pobrać: Jaskinia Behemota
Przydatność 9.5/10
Wykonanie 8/10
PS bardzo lubię Atak:D (10 razu występuje:))[/blok]##edit_bykacnafein 2006-04-21 19:22:31##ed_end##


Autor: 26


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ
Polityka prywatności