Gry


[Gry]


Porad do Evila kilka (singel)

[blok]Mam nadzieję, że znajdujesz się już w wiosce, dzięki czemu masz całą( w teorii) wyspę do dyspozycji.
Część pierwsza: walka.
Najpierw naucz się walczyć, nie, nie chodzi o styl. Chodzi o sposób prowadzenia bitwy.
Podstawową zasadą jest atak z zaskoczenia. Cios w plecy (zwłaszcza krytyk, ale o tym potem) jest w stanie zabić nawet znacznie silniejszego wroga, z którym nie masz szans
w normalnym starciu. Warto w ten sposób zabijać każdego - oszczędzasz czas i zdrowie.
Ważną sprawą jest taktyka. Tak, tak, nie wystarczy samo machanie bronią, trzeba też trochę pomyśleć. Każdy (z kilkunastoma wyjątkami) ma 6 stref trafień: ręce, nogi, tułów i głowę. Celne trafienie w łepek jest trafieniem krytycznym (skuteczniejszy nawet 5 razy niż normalne) i zwykle kończy bitwę (ale w obie strony- noś dobry hełm). Ciosy w tułów są najpewniejsze, ale trochę trwa ubicie wroga (i cały czas jest sprawny fizycznie, nawet jak ma 1 hp). Ręce są niezbędne do zadawania ciosów i rzucania czarów - im z nimi gorzej, tym wolniej wykonujesz akcje i mniejsze obrażenia zadajesz. Złamanie (czerwony kolor) obu rąk nie zabije, lecz sprawi, że atak będzie niezwykle powolny. Ranna noga spowalnia, połamanie obu sprawi, że przeciwnik nie poruszy się. Łamanie kończyn jest jedynym sposobem zabicia stworów z silną regeneracją (jeżeli kończyna ma kolor czerwony, to nie można jej leczyć).
Nie należy też zapominać o najemnikach. Mimo, że ja z ich pomocy nie korzystałem( mniej expa dla głównej postaci), strategia „ja walczę, ty, lecz” jest bardzo efektywna i warto ją stosować, jeżeli nie można sobie samemu poradzić (na multi to jest jeszcze lepsze). Należy przy tym pamiętać, że można też leczyć przeciwników, więc klikajcie uważnie.
Kolejna sprawa: dzień i noc. W nocy znacznie mniej widzicie (chyba, że masz niepotrzebną noktowizje), ale i przeciwnicy mają te same ograniczenia. Jest do doskonała pora do podkradania się do wrogów, więc warto często czekać na noc (skorzystajcie
z przyspieszenia).

Ostatnią sprawą związaną z prowadzeniem starć jest wzrokowe oszacowane wroga. Na podstawie tego, co widzisz i 4 okienek (ogólne, szczegółowe-z tego korzystasz cały czas, prawda?:P, wyświetlające współczynniki, aktywne czary) ze statystykami, musisz sam zdecydować, czy masz szansę w pojedynku. Sprawa podstawowa: cyklopów, smoków (a jak) i trolli w życiu nie rozwalisz. Inaczej z żywiołakami i ogrami- tych to można zabić w walnej bitwie (ale cios w plecy mile widziany). Gobliny, wilki, dziki i pojedyncze orki nie sprawią problemów.
Uwagi końcowe: zawsze przed walką zapisz grę; pierwszego wroga zabij ciosem w plecy,
a od reszty odgrodzi się przeszkodami terenowymi; nie zapominaj o leczeniu ran w walce (zwłaszcza rąk i głowy), chociaż jest to ryzykowne; wykorzystuj zadane obrażenia ( jeżeli ma złamaną nogę- odbiegnij, rękę- bij w innego, itp.).

Rozwój
Zacznij od wycieczek na Podgórze. Zabij goblina, wilka i odzyskaj narzędzia. W czasie wyprawy zabijaj, kogo tylko możesz (unikaj podchodzenia do wioski orków- na górze jest pułapka, która wali piorunami). Kiedy będziesz gotów, idź w Środkowe Szczyty upolować czarne dziki (ciężko będzie, ale warto).Gruba skóra to dobry materiał (jak na razie) na zbroję.
Samodzielne wyprawy do Rzeka i Wyspy mile widziane. Martwe Miasto jest dla silnych postaci (lub palantów z manią wielkości), ale kości, które się tam zdobywa...
O wyprawie do Dalekich szczytów można pomarzyć( obydwie drogi są bardzo ciężkie- obok ogników i szkieletów). Jednak, kiedy tylko się tam dostaniemy, radzę polować na jaszczury: twarda skóra to najlepszy materiał na Gipath. Warto rozglądać się w poszukiwaniu Armadillo- skamieniała kość to bardzo dobra kość. Na Piaskach żyją orki posiadające obsydian- najlepszy kamień, jaki można zdobyć (diament się nie liczy;P).
Więc Gipath mamy z głowy. Na Ingos i Sus nie ma zbyt wiele do zwiedzania (4 i 5 plansz), więc każdy powinien sobie poradzić.

Druga część rozwoju to inwestycja PD. Na samym wstępie zaznaczam, że aby ukończyć grę, musimy mieć dużo HP i kuszę, lub silne czary (zwłaszcza leczenie). Lecz żeby dojść do tego momentu, trzeba „troszkę” innych umiejętności posiadać:
I Zdrowie- na 3 poziom, ale jak najpóźniej zacząć rozwijać (bo premia jest liczona od wartości w momencie wyboru), najwcześniej po poznaniu słowa zwiększającego siłę.
II Broń: na końcu kusza, wcześniej miecz( bo pierwszy z osłabieniem) lub włócznia (premia do ataku).
III Użyj/ kradnij- przydatne w niektórych momentach, kilka punktów nie zaszkodzi.
IV Cios w plecy to podstawa, na początku bardzo ważna umiejętność.
V Jak starczy expa, to daj do regeneracji (ale tylko, kiedy starczy!).
Rozwój itemkowy jest ściśle powiązany z naszym postępem w grze, tzn. lepsze schematy broni i zbroi zdobywamy na specjalnych wrogach: rozbójnikach, łowcach, zdrajcy, żołnierzach; lub znajdując.
Kilka uwag końcowych:
I Oszczędzaj kasę (czyli nie baw się w rozbieranie i składanie rzeczy).
II Nie porywaj się na tytanów, nie dasz im rady.
III Nie wykonuj zadań, których jeszcze nie dostałeś, w ten sposób można się zablokować.
IV Weź zielony i niebieski (w trakcie gry zrozumiesz;P).
V Kanion jest warty dogłębnego przeszukania (też zrozumiesz;P).
VI Nie ufaj nikomu.
VII Nie używaj kodów (a jeżeli chcesz używać, patrz akapit niżej).

Parę przekrętów, czyli jak grać z kodami (ale radzę grać uczciwie- większa satysfakcja)
I Zwiększ inteligencje o 10 punktów- więcej expa.
II Na drugim typie nieśmiertelności zabij trolla pilnującego wejście do wąwozu- 64000 kasy; cyklopa- exp; smoki- kości; matkę armadillo (ale przed zadaniem!)- 5000 expa.
III Zabij golema walczącego z żywiołakiem- diament za kilka milionów.
IV Pozostałe golemy też- exp + stal.

Powodzenia w odkrywaniu swej tożsamości.

[/blok]


Autor: 26


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ
Polityka prywatności