Gry


[Gry]


Wizardry 8

[blok]Wizardry 8 jest grą z rodzaju „stare ale jare” i można to powiedzieć wprost. Zacznijmy więc od początku.
[Veto! To jeszcze w miarę świeża gra!]
Stara Moda
Jeżeli już mówimy o całym tym "oldschoolu" tu muszę przypomnieć a właściwie zaznaczyć że gra jest trochę inna niż dzisiejsze produkcje takie jak "Baldur's Gate", "Diablo" czy "NWN". Otóż w Wizardry akcję widzimy niczym jak w strzelance, czyli z oczu głównego bohatera. W czasach w których pojawiła się owa gra i trochę wcześniejszych jest to bardzo częste rozwiązanie i nie wiem jak wam ale mnie ono bardzo przypadło do gustu.
[Taak, dzisiejsze to są. Bardzo:) A co o Morrowindzie powiesz?:>]
Audio-Wizual
Jest w starych stylach widok z oczu bohatera są rozpikselowane momenty i dużo innych niedociągnięć od strony grafiki. Ale to tylko widok z dzisiejszych czasów, wtedy (znaczy jak na tamten rok) tak wyczytałem, jest fantastyczna i idealnie się sprawuje. Cóż...nic dodać, nic ująć.
A jeżeli chodzi i audio czyli o efekty dźwiękowe i muzykę to trzyma dobry a nawet bardzo dobry poziom. Głosy postaci są odpowiednio dobrane a większość może nawet wszystkie szczegóły dopracowane. Na przykład dźwięk chodzenia po kamiennym podłożu różni się od tego gdy maszerujemy po trawie czy ścieżce leśnej. Ponad to podczas rozgrywki słychać świsty strzał, wrzaski potworów, słowa bohaterów i takie tam. Co jeszcze można powiedzieć o audio? Ach tak, klimat podtrzymuje bardzo dobrze dobrana muzyka na strojowa która występuje m.in w głównym menu czy podczas tworzenia postaci.
[To samo ma M&M VI- gra z przed kilku lat... Nie ma się czym zachwycać:)]
Świat
Jest połączeniem tak zwanego "średniowiecza" z "przyszłością", co oznacza że w rozgrywce napotkamy i starą dobrą magię i nowoczesną technikę oraz technologię. Może się wydawać to trochę dziwne i sprzeczne ale w rezultacie daje (moim zdaniem) naprawdę fajną "mieszankę". Acha świat który poznamy jest ogromny i poznanie go całego oraz jego wszystkich tajemnic zajmie nam kilkanaście naprawdę miło spędzonych godzin.
[To samo co M&M:P]
Rozwój Postaci
Jak na grę rpg przystało Wizardry 8 imponuje możliwościami rozwoju postaci. Jest tu praktycznie wszystko, od zwyczajnego wyboru klasy i rasy, przez rozdani pkt atrybutowych po ustaleni portretu i głosu bohatera.
Trzeba także zauważyć że na początku tworzymy całą maksymalnie 6 osobową drużynę którą podczas gry będziemy awansować i rozwijać. W trakcie rozwoju akcji naszą dotychczasową grupę będzie można poszerzyć o dwóch nowych przybyszów. Niestety trzeba uważać bo owa postać będzie mogła zechcieć nas opuścić w każdym momencie. Radzę więc na początku dokładnie przemyśleć podstawowy skład (w internecie można znaleźć wiele poradników na temat dobierania drużyn) po potem bardzo trudno jest coś odkręcić bądź zmienić.

Fabuła
Głównym celem gry jest zdobycie trzech zaczarowanych artefaktów które dzięki swej mocy udostępnią głównej (naszej) postaci wstąpienie do grona bogów. Niestety owe przedmioty ma także zamiar zdobyć nijaki Mroczny Mędrzec który zestrzelił statek kosmiczny naszego bohatera który podchodził do lądowania na Dominusie. Całe szczęście nasza drużyna uszła z życiem co nie znaczy że reszta podróży będzie równie fartowna. Na przeszkodzie stanie wielu wrogów i wiele innych niebezpieczeństw takich jak szczury, pająki, szkielety i inne rozmaite potwory. Niestety to tylko początek tego co spotka nas później ale o tym musicie przekonać się sami...
Na zakończenie:
Rok Wydania w Polsce:
-Maj 2002
Producent:
-Sir-Tech
Dystrybutor:
-CD-Projekt
Wymagania:
-Pentium II 233 MHz, 64 MB RAM, CD-ROM, akcelerator 3D
Już wkrótce będziecie mogli przeczytać poradnik do gry mojego autorstwa (póki co tylko o tworzeniu i dobieraniu postaci).
[/blok]


Autor: 4


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ
Polityka prywatności