Gry


[Gry]


Soldat

[blok]Fabuła
Rozpoczęła się ostatnia faza walk. Smoki, tak samo jak elfy posiadają dwa kawałki broni ostatecznej w swych bazach. Same nie są w stanie zdziałać nic, lecz jeżeli tylko zostaną połączone, to los istot znajdujących się po drugiej stronie będzie gorszy niż okropny... Obie strony dysponują pełnym sprzętem, lecz tylko dwunastoma żołnierzami... Kto zwycięży?
Tak mogła by wyglądać fabuła Soldata, co więcej, taka sytuacja może tam zaistnieć a to z tej przyczyny, że gra nie posiada fabuły:). Nacisk został położony zupełnie na co innego.
Walka
Esencją gry jest walka przy użyciu kilku (zazwyczaj 4 z 20) typów broni współczesnej. Rozgrywkę można prowadzić w 5 trybów.
Poruszamy się na dwuwymiarowej planszy, pełnej przeszkód terenowych, postacią wielką zaledwie na parę centymetrów. Nie przeszkadza to jednak dokładnie odwzorować ruchów "żołnierzy". Podczas typowego meczu powietrze świszczy od kula, a trup ściele się gęsto, zazwyczaj nie ma czasu na wzięcie apteczek, chociaż czasami zdażają się momenty odpoczynku.
Akcje
Każdy potrafi biegać, skakać, latać za pomocą niewielkich plecaków odrzutowych, kucać, kłaść się, turlać, używać specjalistycznego sprzętu, rzucać granaty i broń, bić pięściami... Opanowanie ich to zaledwie 8 przycisków klawiatury i 2 myszy. Każdemu wojownikowi możemy nadać imię, określić wygląd spodni, koszulki, włosów, a także przypisać broń dodatkową.
Bronie
Każdy żołnierz ma na wyposażeniu kilka granatów, broń podstawową (jedna z 9), broń drugorzędną (jedną z 4) oraz potrafi uderzać pięściami. Do tego może korzystać z broni bonusowych i stacjonarnych. Broń podstawową i dodatkową można wywalić i podnieść jakąkolwiek inną (żaden problem mieć karabinek i karabin. Z chwilą śmierci upuszczasz aktualnie używane narzędzie zagłady.
Możesz wybierać pomiędzy:
Podstawowa:
dwa Desert Eagles- 7naboji w magazynku, szybkie strzały, szybka zmiana magazynków. Postać potrafiąca posługiwać się nimi, to groźna postać.
HK MP5- magazynek na 30 naboi potrafiący opróżnić bardzo szybko, i załadować kolejny. Jedna z moich ulubionych.
Kałach- dobra broń, chociaż rzadko używana.
Steyr Aug- teoretycznie lepszy od kałacha, jednak w dużej mierze zależy to od gracza.
Spas-12 - strzelba. Nie przepadam za nimi, chociaż dobrze wykorzystane zabijają bardzo szybko.
Ruger 77- kolejna strzelba. Nie dla mnie.
M79- powolny granatnik. wystrzeliwuje jeden, ale za to śmiertelny pocisk po małym łuku. Wymaga wiele wprawy, jednak to się zwróci w praniu:)
Barret M82A1- snajperka. Magazyn na 10 pocisków, wolne przeładowanie po każdym strzale, jednak pocisk potrafi zabić. Druga moja ulubiona broń. Wymaga pewnej wprawy.
FN Minimi- karabin na 50 pocisków. Bardzo skuteczna, i najczęściej używana broń. Oczywiście należy do ulubionych:)
XM214 Minigun- zwany także kosiarą. 100 naboi, powolne rozkręcanie, za to efekt... Idealny do pokrycia ogniem, wykorzystywany do sztuczek.
Bronie dodatkowe:
Nóż- można nim machać, jednak sekret używania leży w rzucaniu. Celne trafienie zabija wroga na miejscu, używane przez naprawdę dobrych graczy (uczę się tego:D).
USSocom- słaby (z innymi narzędziami) pistolecik. Szybkie przeładowanie, dosyć dobre strzały, jednak przegrywa w bezpośrednim starciu z innymi narzędziami zagłady.
Piła łańcuchowa- zabija od razu, ma magazynek:) na 30 "obrotów'. Często stosowana.
LAW- wyrzutnia rakiet. Można strzelać tylko z pozycji leżącej lub kucającej. Wolne przeładowanie, zabia od razu. Ostatnia z ulubionych.
Pozostałe:
Granaty- ilość zależna od ustawień zakładajacego. Lecę tak daleko jak mocno się rzuci. Trafienie bezpośrednie zabija. Wykorzystywane do sztuczek.
Pięści- dostępne, gdy wywalimy broń. Nei zadają wiele obrażeń, jednak przy celnym uderzeniu moga wybić broń oponęta.
Specjalne:
Granaty odłamkowe- ulepszone granaty. I nic więcej.
Miotacz ognia- zabija bardzo szybko, nie zużywa amunicji, bije jednak na krótki dystans.
Łuk Rambo- bardzo szybko szczelny:D, regeneruje życie, śmiercionośny. Ma jednak jedną wadę- wszyscy chcą wtedy cię zabić:D
Stacjonarne:
M60- zamontowane na stałe w ważnych miejscach plansz, bardzo szybkoszczelne i mocne. Jednak szybko się przegrzewa.
Rodzaje, tryby i opcje specjalne
Dethmatch- Każdy na każdego. Można trenować zabijanie:D
Pointmatch- to samo, tylko, że walczymy dla drużyny.
Rambomatch- na planszy znajduje się Łuk Rambo. Tylko jego posiadacz zdobywa punkty za zabijanie. Inni starają się nie stać jego ofiarą i odebrać mu broń.
Infiltracion- w bazie wroga znajduje się flaga. Należy ją zdobyć i doprowadzić do naszej bazy. Za to dostajemy 30 pkt. Wróg za każą chwilę, kiedy flaga jest ich, też dostaje punkty.
CTF- mój ulubiony tryb. Należy zdobyć flagę wroga jednocześnie utrzymąc własną.
Istnieją też specjalne opcje i tryby, dzięki którym rozgrywka nabiera innego wymiaru:
Ilość granatów- jest to bardzo ważne, bo jeżeli da się za dużo, to gracze będą tylko stali i wywalali je hurtowo:)
Friendly Fire- czy nasz ogień zadaje sojusznikom rany. Nieodzowny przy trybie realistycznym.
Tryb Realistyczny- bronie mają duży odrzut, nie widzimy tego, czego normalnie nie zobaczylibyśmy (w tym za plecami). Upadek z wysokości zadaje obrażenia. Revelka.
Tryb Przetrwania- zabity gracz nie respawnuje. Ogólny respawn następuje po zabiciu wszystkich (wrogów), lub zdobyciu flagi.
Tryb zaawansowany- dostępna jest tylko broń dodatkowa. Podstawową możemy dostać tylko za punkty albo od poległych.
Kombinacja tych trzech trybów z CTF daje niesamowite przeżycia. Zazwyczaj używa się tylko 2 na raz, bo inaczej było by ostro...
Grafika
Jak już wspomniałem, grafika jest dwuwymiarowa, lecz bardzo dopracowana. Pełno jest drbnych smaczków, np po niecelnym strzale(wroga:D), spada nam hełm, itp. Wymagania nie są wygórowane, a to co dostajemy jest ładne.
Muzyka i dźwięk
Doskonałe. Wszystkie odgłosy broni, jęki rannych, brzmią niesamowicie. Dodatkowo w trybie realistycznym zmuszeni jesteśmy namierzać wroga tylko po jego odgłosach. Bez uiszczenia opłat nie możemy wsadzać własnych plików MP3, lecz mamy za to 3 dosyć dobre kawałki porywające do walki:).
Plansze
Jest ich dużo, większość ciekawie zbudowanych. W tych do CTFa istnieje zazwyczaj wiele dróg prowadzących do flagi, które trzeba zabezpieczyć, a w przypadku małej planszy (poznacie o którą chodzi:D) walka jest tak ostra, że lepiej mieć dobre chłodzenie.
Technika
Grać możemy sami z botami, lub innymi graczmi. W drugim przypadku możemy albo założyć własną grę albo dołączyć do już istniejącej. Zakładając możemy ustalić własne parametry (tryb, maksymalna liczba graczy, plansza, boty, dostępne bronie, hasło), natomiast przy wyszukiwaniu możemy wyświetlić tylko serwery gdzie gra się w dany rodzaj, pełne, puste, nie puste i nie pełne, bez botów i hasła, na określony tryb. Klikamy dwa razy na interesującym nas serwerze i już po chwili wybieramy (zależnie od rodzaju) drużynę i/lub broń.
Edukacja
Gra wiele nas uczy. Możemy zwiększyć refleks, zmysł taktyczny lub poznać słowa z języków obcych, których nie nauczą nas w szkole ( na niektóre wiązanki sam bym nie wpadł:D).
Werdykt
Zapisywać się do klanu Gildii i grać:-)
Problemy
Gra bo odpaleniu chwilę wchodzi i wyłancza się.
Podczas włączania intra, wciśnij escape.
Jak byście mieli inne, to zgłaszajcie.
[/blok]


Autor: 26


Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie. Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności.

ZAMKNIJ
Polityka prywatności